خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/30 - 20:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوری قزلجه در نشست مجازی کمیته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی:

فقر برازنده قاره کهن آسیا نیست/ پارلمان ها باید جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند

نماینده مردم بستان آباد در مجلس با بیان اینکه فقر برازنده قاره کهن آسیا نیست و APA باید برنامه‌های موثری را برای ریشه‌کنی آن تدوین و طراحی کند، گفت: باید کشتار مردم فلسطین به ویژه زنان و کودکان توسط رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ غلامرضا نوری قزلجه امروز( پنج‌شنبه،30 اردیبشهت ماه) در نشست مجازی کمیته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی (APA)  گفت:  امیدوارم در این نشست در جهت پیگیری و حل مسائل و مشکلات در قاره کهن آسیا، بتوانیم با همفکری و تعامل سازنده به نتایج ارزشمندی در جهت تحقق اهداف APA دست یابیم.



نوری قزلجه با ارائه پیشنهادی در مورد حمایت از فلسطین گفت: نظر مجلس شورای اسلامی در مورد مسئله فلسطین را مورد تأکید قرار می‌دهم و ما نمایندگان باید به این مهم توجه داشته باشیم و کشتار مردم فلسطین به ویژه زنان و کودکان توسط رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کنیم و از ظرفیت مجمع مجالس آسیایی برای مقابله با این امر استفاده نماییم. 



نماینده مردم  بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص قطعنامه "بازار انرژی آسیا" ادامه داد: موضوعاتی را که دبیرخانه اعلام کرد از لحاظ اسناد بالادستی، توافقنامه پاریس باید مبنای کار ما قرار گیرد. همچنین باید به تکنولوژی‌های نوین، شرایط آب و هوایی، موضوع طوفان‌های شن و همچنین تلاش برای بهبود وضعیت محیط زیست در قطعنامه توجه شود.



وی با ارائه پیشنهادی دیگر در قطعنامه "تصویب نقشه راه برای اقدامات تشویقی مالی سبز" گفت: پیشنهاد داریم در انتهای بند (1) اجرایی تأکید به همکاری کشورهای توسعه یافته توجه و همچنین در انتهای پاراگراف پایانی جمله «حذف تمامی موانع موجود در این حوزه از طریق همکاری‌های منطقه‌ای «اضافه شود.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی  و محیط زیست مجلس شورای اسلامی  با ارائه پیشنهادی دیگر در مورد بحث ریشه‌کنی فقر یادآور شد: از کمیته و دبیرخانه که برای کاهش فقر پیشنهادات خوبی را دادند و همچنین از هیأت بحرین برای ارائه پیشنهادات مکمل تشکر می‌کنیم؛ فقر برازنده قاره کهن آسیا نیست و APA باید برنامه‌های موثری را برای ریشه‌کنی آن تدوین و طراحی کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 319608
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار